dm, pe calea către neutralitatea climatică Primul raport comun de sustenabilitate pentru toate cele 14 țări dm

dm drogerie markt prezintă pentru prima dată un raport comun de sustenabilitate pentru toate cele 14 țări ale grupului. Prin intermediul acestuia, dm își reafirmă obiectivul de a atinge emisii nete zero până în 2045. În centrul atenției se află măsuri pentru reducerea gazelor cu efect de seră pe întregul lanț de valori, abordări inovatoare precum reciclarea CO₂ și promovarea soluțiilor de ambalare prietenoase cu clima.

Raportul de sustenabilitate al dm drogerie markt pentru exercițiul financiar 2023/24 va fi publicat astăzi, 11 iunie 2025. Pentru prima dată, acesta sintetizează activitățile durabile ale tuturor celor 14 țări ale grupului dm, pentru a modela pozitiv viitorul comunității de afaceri.

„Întreaga echipă internațională de proiect a fost motivată de ideea că realizarea raportului nu ar trebui să fie o simplă sarcină birocratică, ci să aibă o profundă semnificație: transparența pe care o promovăm ne ajută să identificăm domeniile esențiale de intervenție și să implementăm măsuri mai bine direcționate. De asemenea, evidențiază numeroasele inițiative valoroase și unice din toate țările dm”, sublinează Ivana Martinakova, CEO dm drogerie markt România. 

dm își propune să atingă emisii nete zero până în 2045

În 2023, grupul dm* a obținut 67% din energia sa din surse regenerabile, crescând astfel ponderea cu trei procente față de anul precedent. Cele mai multe emisii de gaze cu efect de seră provin din lanțurile de valori pre și post-producție, cum ar fi fabricarea produselor de marcă dm. De aceea, dm colaborează cu partenerii săi pentru a identifica oportunitățile de reducere și a implementa măsuri concrete. În prezent, 78 de locații sunt deja alimentate cu energie electrică din fotovoltaice – de la magazine individuale la birouri și centre de distribuție. Există, de asemenea, proiecte pilot pentru planificarea transportului durabil și mijloace de transport precum camioanele pe hidrogen și electrice.

Grupul dm își propune să atingă emisii nete zero până în 2045. Acest obiectiv la nivel de companie este independent de eventualele diferențe specifice fiecărei țări în legislație. Cu o strategie de mediu în patru etape – evaluarea impactului, evitarea, reducerea și crearea valorilor ecologice – dm se consideră pe drumul cel bun.

Ambalaje: Abordare strategică „fără deșeuri”

La produsele de marcă dm, se utilizează doar atât material cât este necesar pentru protecția produsului. În domeniul ambalajelor din plastic, utilizarea materialelor a fost redusă cu aproape 30% în 2023 comparativ cu 2018, în raport cu cifra de afaceri. De asemenea, la sfârșitul anului 2023, 43% din cantitatea de plastic utilizată pentru ambalajele produselor de marcă dm provenea din materiale reciclate, în raport cu distribuția cantităților pe piața germană.

„Într-o lume în continuă schimbare, ne asumăm responsabilitatea de a construi un viitor mai verde. Dedicarea noastră de a spori eficiența reciclării ambalajelor din portofoliul dm este esențială pentru a ne asigura că vom avea acces la suficiente materiale reciclate. Aceasta nu este doar o promisiune, ci un angajament  față de mediu și comunitățile noastre.”

Ca sursă inovatoare de materii prime, dm reciclează împreună cu partenerul de proiect LanzaTech CO₂ din gazele de eșapament industriale – de exemplu, din producția de oțel – și îl transformă în bioetanol. Acesta este utilizat pentru fabricarea plasticului. Cu ajutorul echilibrului cantitativ*, aproximativ o treime din plasticul din sticla de detergent Denkmit Ultra Sensitive provine din acest CO₂ reciclat.

Codul de sustenabilitate semnat de majoritatea partenerilor de producție dm

Prin codul său de sustenabilitate, dm asigură împreună cu partenerii săi de producție implementarea strategiei de sustenabilitate a produselor de marcă dm, precum și proveniența sustenabilă a materiilor prime critice. Până în prezent, 94% din partenerii de producție ai produselor de marcă dm au aderat la acest cod.

Pentru alimente bio accesibile și libertate de alegere la raft

dmBio cuprinde astăzi aproximativ 650 de produse și este marca dm cu cea mai rapidă creștere. 100% din produsele dmBio sunt certificate cu sigiliul EU-Bio. În întregul grup dm, ponderea veniturilor din produsele dmBio în sectorul alimentar este de 81%.

„ Într-o perioadă în care multe familii sunt nevoite să fie mai atente la cheltuieli, ne dorim să sprijinim accesibilitatea alimentelor bio și să oferim clienților posibilitatea de a opta pentru produse sustenabile”, afirmă Cristian Crișan, administrator dm România. 

*Grupul dm este organizat în două subgrupuri. Subgrupul dm Germania este responsabil din 2022, pe lângă piața germană, și de activitățile din Polonia. Subgrupul dm Austria include, în afară de Austria, alte unsprezece țări afiliate din Europa Centrală și de Sud-Est: Ungaria, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Croația, Serbia, Bosnia și Herțegovina, România, Bulgaria, Macedonia de Nord și Italia. Pentru simplificare, se va face referire în continuare la grupul dm (pe scurt, dm), subgrupul dm Germania, subgrupul dm Austria sau dm România.

*Compensarea cantităților este rezultatul bilanțului de masă. În acest proces, cantitățile de materii prime obținute convențional și cele de materii prime obținute în mod certificat și sustenabil sunt măsurate și documentate cu precizie înainte de a fi amestecate. Aceasta simplifică procesele de producție și asigură, în același timp, că informațiile despre materiile prime sustenabile sunt corecte în ansamblu.

dm drogerie markt: Compania dm drogerie markt a fost înființată în 1973 și este prezentă în 14 țări din Europa, ceea ce o clasifică ca cel mai mare lanț de drogherii din Europa. În România, dm  este prezent din 2007, timp în care a evoluat constant, a creat aproximativ 2.000 de locuri de muncă, un magazin online și aplicația „dm-ul meu”, care răspund nevoii de proximitate, precum și peste 160 de magazine fizice, care aduc aproape experiența de cumpărare pentru toți iubitorii brandului.