Unul dintre cei mai dinamici distribuitori de băuturi din România, Old Team Distribution, procesează comenzile rapid și cu acuratețe maximă, datorită soluțiilor oferite de Senior Software. În urma utilizării unor sisteme moderne de management integrat al afacerii, compania și-a optimizat operațiunile cu privire la stocuri, vânzări și gestionarea resurselor, reușind să administreze un volum dublu de activități, fără a necesita o creștere semnificativă a personalului.
Old Team Distribution este un jucător de referință în distribuția de băuturi alcoolice și non-alcoolice din țară, parte a unui grup de trei companii cu o experiență solidă pe piață. În urma implementării unui pachet de soluții flexibile și personalizabile de la Senior Software, organizația și-a optimizat procesele operaționale, obținând vizibilitate și control sporit asupra afacerii. Tehnologiile de ultimă generație îi permit distribuitorului să genereze cu ușurință oferte adaptate nevoilor pieței, să gestioneze integrat resursele și operațiunile și să conceapă cele mai eficiente strategii de business. Astfel, întreaga activitate a grupului de companii a fost transformată complet, pentru a permite desfășurarea fără obstacole a planurilor de expansiune.
Sistemele utilizate de distribuitor sunt: SeniorERP – program ERP de gestionare resurse, SFA – soluție automatizare forță de vânzare, WMS – sistem de management depozite și SeniorVisualBI – soft BI de raportare și analiză date, iar printre rezultatele obținute cu ajutorul acestora se numără:
- Gestionarea tuturor operațiunilor într-un mod organizat și centralizat
- Automatizarea proceselor de raportare către ANAF, inclusiv e-Factura și e-Transport
- Acces direct din aplicația mobilă la datele despre clienți și stocuri
- Optimizarea spațiului de depozitare și localizarea facilă a fiecărui produs din depozit
- Creșterea acurateței activității de picking, ajungând aproape de 100%
- Acces permanent la analize și rapoarte detaliate, centralizate într-o bază unică de date
„Am ales să colaborăm cu Senior Software datorită flexibilității și deschiderii lor de a dezvolta soluții adaptate nevoilor noastre, considerându-le cele mai potrivite pentru modelul nostru de business. Astfel, am implementat SeniorERP încă de când eram doar patru angajați, iar decizia de a achiziționa un sistem ERP atât de devreme a venit ca urmare a complexității afacerii noastre. Sunt foarte multe operațiunipe care trebuie să le gestionăm într-un mod integrat și structurat, altfel riscurile de a pierde controlul asupra acestora sunt mari.
De la preluarea comenzilor în SFA de către agenți, până la pickingul din depozit și pregătirea comenzilor pentru livrare, toate operațiunile se desfășoară în cadrul softului. Prin urmare, avem un nivel ridicat de transparență asupra datelor și o metodă ușoară de a analiza și optimiza procesele, pentru că, având totul centralizat într-un singur sistem, putem lua decizii informate și rapide”, a declarat Monica Dinu, Managing Partner – Old Team Distribution.
Prin integrarea soluției SeniorERP cu sistemul de Business Intelligence, distribuitorul poate urmări în detaliu situația vânzărilor, care pot fi analizate în funcție de categorii de produse, comenzi, tendințe de consum și alte criterii relevante. Totodată, sistemul permite realizarea unor previziuni cât mai precise privind profitabilitatea fiecărui articol, cererea și necesarul de stoc. Așadar, rapoartele și analizele generate de BI sprijină factorii de decizie în definirea și implementarea celor mai eficiente strategii de dezvoltare a afacerii.
Fluxurile de lucru au fost optimizate și ca urmare a conectării programului de gestionare a resurselor cu soluția WMS. Această interconectare îi permite distribuitorului să proceseze comenzile fără întreruperi și fără erori, de la preluare până la transmiterea acestora către depozit pentru pregătirea livrării. Totodată, echipa logistică și-a îmbunătățit productivitatea, desfășurând activitățile mai eficient și organizat, iar timpii de picking s-au redus cu cel puțin 30%.
„Implementarea sistemului WMS a adus îmbunătățiri importante, dublând volumul de activități realizate, fără a fi necesară o creștere semnificativă a numărului de angajați. Cu un singur click, avem acces la orice informație despre orice produs din depozit. Dacă anterior procesul de picking se desfășura pe parcursul întregii zile, acum reușim să finalizăm această activitate în doar 5 ore, ceea ce este o realizare extraordinară.
Legat de zona de raportare și analiză, Business Intelligence-ul este folosit activ în toate departamentele noastre pentru luarea deciziilor strategice, fie că este vorba despre analiza tendințelor de consum, comportamentul clienților, cash flow, achiziții sau vânzări. Într-un domeniu dinamic precum al nostru, accesul la informații actualizate și capacitatea de a ne adapta rapid la schimbările din piață sunt factori cheie”, a completat Monica Dinu.
În ceea ce privește planurile de viitor, distribuitorul dorește să deschidă un nou punct de lucru și să își extindă portofoliul de produse, dezvoltare ce va fi susținută de sistemele performante de la Senior Software.
Rezultatele obținute de Old Team Distribution sunt prezentate detaliat în studiul de caz VIDEO.
Despre Old Team Distribution
Înființată în 2010, Old Team Distribution este o companie specializată în distribuția de băuturi alcoolice și non-alcoolice. Portofoliul societății include peste 7.000 de produse unice, colaborări cu peste 100 de furnizori și o rețea extinsă de peste 2.000 de puncte de vânzare la nivel național. Compania operează în trei depozite strategice, situate în București, Brașov și Ploiești, și acoperă întreaga gamă de băuturi destinate industriei HoReCa.
Despre Senior Software
Fondată în 2003, Senior Software este furnizor și dezvoltator de sisteme integrate pentru managementul afacerilor, care a realizat peste 500 de implementări de succes, utilizând cele mai noi tehnologii. Compania implementează sisteme ERP, BI, SCM, MES, E-commerce și Hardware și își desfășoară activitatea în 5 locații din România (București, Constanța, Cluj, Iași, Timișoara), cu o echipă de peste 200 de angajați.