George Țapu, acționarul principal al ARTSANI, cel mai vechi și de încredere brand de bricolaj din Prahova, s-a asociat cu Mircea Iancu, un antreprenor în domeniul energiei verzi, și vor să performeze în domeniul sistemelor fotovoltaice. Prima țintă pentru noul brand, ARTSANI Energy: să devină liderul pieței locale al montării de panouri fotovoltaice.
De la ședința cu părinții la întâlnire de afaceri
De profesie ingineri, George Țapu și Mircea Iancu s-au cunoscut acum câțiva ani la o ședință cu părinții, fetele lor fiind colege de clasă. De atunci au păstrat o relație de amiciție, transformată de curând într-una de afaceri.
”După câteva întâlniri și discuții de principiu, în toamna anului trecut i-am propus lui Mircea să intrăm pe piață așa cum trebuie, cu o companie nouă, bazată pe brandul ARTSANI.
El avea experiență pe piața panourilor solare, eu veneam cu o infrastructură de business solidă.
Foarte important de subliniat, brandul nostru beneficiază de o foarte mare încredere din partea clienților, pe care îi servim de peste 23 de ani.
În plus a contat că îl apreciez pe Mircea ca om și, mai ales, ca specialist în sisteme fotovoltaice, cu o amplă experiență managerială la o mare companie de telecomunicații din România. Este foarte serios, de încredere și am simțit oportunitatea că putem face echipă.
Nu am greșit. Beneficiind de know-how-ul și bunele practici ale ambelor companii, ARTSANI (compania mamă) și ReEnergy (compania care a adus inputul de energie și cunoaștere a noului asociat), ARTSANI Energy începe să se impună într-un peisaj economic ce seamănă azi cu o junglă. N-o spun eu, o spun cifrele”, povestește George Țapu.
Mircea intervine în discuție, zâmbind: ”M-am simțit atunci ca la un interviu. Până la urmă a ieșit bine”.
Cei doi au bătut palma, iar în decembrie 2024 a fost înființată compania ARTSANI Energy, în care ARTSANI deține pachetul majoritar de acțiuni (51%).
Experiența antreprenorilor a contat în noul business
Mircea Iancu este unul dintre managerii de top din Prahova, având o experiență de peste 15 ani în multinaționale precum Vodafone. După ce a coordonat departamente cu 400 de oameni, Iancu a luat decizia să devină antreprenor. El a simțit oportunitatea reprezentată pe termen mediu și lung privind piața fotovoltaicelor, de la instalare (kit complet pentru panouri fotovoltaice și baterii) până la mentenanță.
”Am activat mult timp în companii de top, acumulând o experiență managerială deosebită. Ulterior, am derulat o afacere în educație, având o grădiniță privată, afterschool și un centru de limbi străine. După pandemie am simțit nevoia să fac o schimbare majoră.
Fiind absolvent al unei facultăți de electronică, a fost oarecum natural să studiez cu mai multă atenție zona de energie regenerabilă.
Am început studiez despre sistemele de panouri fotovoltaice, am analizat modalitățile prin care poate fi optimizată exploatarea acestora de către clientul final.
Ca urmare a acestui proces, am văzut care sunt punctele tari și punctele slabe ale pieței sistemelor fotovoltaice din zona noastră.
De altfel, toate soluțiile pe care le propune ARTSANI Energy au în vedere acest obiectiv: montajul panourilor fotovoltaice și optimizarea performanțelor echipamentelor în beneficiul clientului final.
Din 2022 am început să activez în domeniul energiei verzi, însă anul trecut fostul meu partener a plecat în SUA pentru a derula același model de afacere, bazat pe panouri fotovoltaice. A fost momentul în care propunerea lui George de înființare a ARTSANI Energy s-a concretizat”, spune Mircea Iancu.
Experiența celor doi antreprenori și-a spus cuvântul, portofoliul noii companii numărând astăzi câteva zeci de clienți care și-au montat panouri solare cu specialiștii ARTSANI Energy.
”Numărul clienților crește de la o săptămână la alta, fapt care ne confirmă încrederea de care se bucură brandul ARTSANI printre clienții săi.
Prima noastră țintă este să devenim lider de piață în Prahova până la finalul anului. Ulterior ne gândim să intrăm și în județele vecine.
De ce ne aleg oamenii? Pentru că în cei 23 de ani de activitate în care a interacționat, în medie, cu peste 50.000 de clienți lunar, brandul ARTSANI s-a impus prin seriozitate, respectarea termenelor, asigurarea serviciilor de garanție și post garanție etc.
Într-un studiu de piață pe care l-am făcut recent, gradul de satisfacție al clienților ARTSANI depășește o favorabilitate de 90%. Acești oameni, fie ca familii, fie ca mici afaceri, sunt și primii noștri clienți.
Inspirate din practicile companiei mamă, principiile după care lucrăm la ARTSANI Energy sunt: personal calificat, kituri complete de panouri fotovoltaice, materiale și componente de cea mai bună calitate, servicii prompte de garanție și post garanție” spune Mircea.
”Prefer să montez sisteme fotovoltaice puțin mai scumpe, dar care îmi permit să ofer o garanție reală, atât pentru produse, cât și pentru serviciile prestate.
La fel ca ARTSANI, și noi vom fi pe piață și peste 20 sau 25 ani, și mereu vom pune interesul clientului pe primul loc.
Acesta este principalul motiv pentru care ARTSANI Energy pune la dispoziția clienților servicii complete: de la consultanță și evaluare, alegerea sistemului fotovoltaic potrivit nevoilor, instalare și punere în funcțiune, documentație prosumator, servicii de mentenanță și garanție, până la asigurarea investiției.
Chiar dacă ne diminuăm marja de profit prin aceste servicii conexe, așa cum spuneam, ne dorim să avem clienți mulțumiți pe termen lung”, adaugă Mircea.
Importanța calității la sistemele fotovoltaice
Acesta atrage atenția asupra capcanei în care cad mulți români interesați de aceste sisteme fotovoltaice.
”Sistemele fotovoltaice sunt soluții pe care clienții noștri ar trebui să se bazeze zeci de ani. Din acest motiv, produsele selecționate, soluția de implementare, tipul de structură sau de echipamente trebuie alese cu grijă, fără a face compromisuri.
Lipsa unor reglementări clare în acest domeniu și dorința unor instalatori de a oferi cele mai mici prețuri conduce la soluții tehnice neconforme, garanții neacoperite și calitate proastă a serviciilor prestate.
Aveți grijă ce sisteme de fotovoltaice cumpărați și cu cine le montați pentru că o aparentă ”economie” făcută astăzi se poate dovedi o viitoare sursă de mari probleme.
Nu oricine poate garanta durabilitatea și operarea în siguranță a acestor sisteme”, spune Mircea Iancu, inginer autorizat ANRE.
Fire pragmatică, George Țapu este de părere că piața sistemelor fotovoltaice va crește foarte mult la toamnă, după ce consumatorii vor vedea facturile cu tarife nesubvenționate.
”Atunci consumatorii vor vedea că factura este mai mare decât o rată pentru fotovoltaice și că după patru ani își recuperează investiția”, spune antreprenorul.
Despre ARTSANI
ARTSANI este unul dintre cele puternice branduri locale de bricolaj și construcții din județul Prahova. A început în 2002, ca o afacere de familie, și a rămas până astăzi o companie cu capital privat integral românesc.
Are două magazine, la Ploiești și Bușteni, cu o suprafață totală de peste 25.000 mp și 220 de angajați. Deține în portofoliu 35.000 de produse (dintre care, 16.000 sunt materiale de construcții și sanitare). De peste 20 de ani, ARTSANI este partener de încredere pentru investitori, firme de construcții, antreprenori, instituții de stat și persoane fizice.