GORENJE SĂRBĂTOREȘTE 75 DE ANI DE INOVAȚIE ȘI PERFORMANȚĂ

  • Gorenje sărbătorește 75 ani de existență cu peste 127 de milioane de aparate electrocasnice ajunse în locuințele consumatorilor din peste 60 de țări.
  • Anul trecut, compania a înregistrat un volum total de peste 600.000 de unități vândute în România.
  • În 2024, Gorenje a atins o cotă de piață de 10,6% în Europa de Est, clasându-se pe locul al doilea în regiune.

BUCUREȘTI, 11 aprilie 2025. Gorenje, unul dintre cei mai importanți producători de electrocasnice la nivel global, aniversează luna aceasta 75 de ani de existență, perioadă în care a reușit să transforme casele a peste 127 de milioane de consumatori din peste 60 de țări, în spații mai confortabile și mai funcționale. Astfel, în 2024, compania a înregistrat o creștere a cotelor de piață în toate regiunile europene, cu poziții solide în segmentele de gătit (locul 4) și refrigerare (locul 6). 

Prezent pe piața din România de peste trei decenii, Gorenje a atins anul trecut un volum total de peste 600.000 de unități vândute. Electrocasnicele de bucătărie au fost cele mai populare, cu 98.217 unități comercializate, urmate de categoria combinelor frigorifice, frigidere și congelatoare (77.612 unități), în timp ce 46.387 de unități au provenit din categoria mașini de spălat rufe și uscătoare. De asemenea, segmentul de electrocasnice mici (SDA) a înregistrat o performanță remarcabilă, cu un volum total de peste 370.000 unități vândute. 

Mai mult, în Europa de Est, compania a atins o cotă de piață de 10,6%, clasându-se pe locul al doilea în regiune, performanțele fiind susținute de o gamă extinsă de produse, care combină inovația, designul modern și eficiența.

Marius Baciu, Deputy Managing Director Gorenje România: „Sărbătorim cu mândrie 75 de ani de inovație și excelență în domeniul electrocasnicelor. Gorenje a fost mereu un brand orientat spre viitor, iar rezultatele noastre confirmă acest lucru. În România, am reușit să ne consolidăm poziția datorită încrederii consumatorilor în produsele noastre, dar și datorită echipei dedicate care susține această viziune. Privim cu entuziasm spre viitor și ne angajăm să continuăm să aducem soluții inovatoare, inteligente și eficiente în casele românilor.”

Cu un portofoliu extins de produse de înaltă calitate și un angajament ferm față de inovație și sustenabilitate, Gorenje continuă să redefinească standardele industriei prin ecosisteme inteligente, integrate, care comunică perfect și automatizează sarcinile, economisind timp și efort.

Despre Gorenje 

Gorenje este unul dintre principalii producători europeni de aparate electrocasnice, cu o tradiție de peste 75 de ani în industrie. Compania deține două mărci globale – Gorenje și marca premium Asko – alături de șase mărci locale, oferind soluții tehnologice avansate în peste 160 de țări din întreaga lume. Produsele Gorenje se remarcă prin inovație, eficiență energetică și design modern, fiind create pentru a oferi o experiență de utilizare simplă, intuitivă și adaptată nevoilor cotidiene. Grupul dispune de fabricii de producție în Europa, în țări precum Slovenia, Serbia și Republica Cehă și centre de dezvoltare și competență în Suedia, Olanda, Republica Cehă și Slovenia.

Din 2018, Gorenje face parte din Hisense Group, una dintre cele mai mari companii globale de electronice și electrocasnice, cu peste 80.000 de angajați la nivel mondial.

Gorenje își propune să fie un partener de încredere în viața de zi cu zi a consumatorilor, oferind soluții practice care simplifică activitățile casnice și contribuie la un stil de viață mai plăcut și mai eficient.

Mai multe informații sunt disponibile pe: https://ro.gorenje.com