ING Bank și Generali România lansează plata serviciilor de asigurare prin scanarea codului QR RoPay, direct din aplicația mobilă bancară

București, 24.11.2025 | ING Bank și Generali România anunță lansarea RoPay Facturi – soluția digitală care simplifică semnificativ procesul de plată a serviciilor de asigurare. Începând din luna octombrie, documentele de plată a primelor de asigurare emise de Generali includ un cod QR RoPay care poate fi scanat direct din aplicația mobilă a băncii, oferind o experiență de plată rapidă, sigură și intuitivă.

Această integrare reflectă angajamentul ING Bank de a transforma experiența bancară, implementând soluții digitale eficiente și relevante pentru viața de zi cu zi a clienților. Scanarea codului QR permite inițierea unei plăți instantanee, fără a fi necesară introducerea manuală a datelor bancare sau a informațiilor de pe card. Procesul este uniform și simplu, iar clienții Generali pot achita rapid serviciile de asigurare, cu condiția ca banca lor să ofere această funcționalitate.

„Ne concentrăm permanent pe simplificarea interacțiunii cu clienții noștri, iar integrarea soluției RoPay prin cod QR pe documentele de plată reprezintă un pas firesc. Pe lângă timpul economisit pentru achiziția serviciilor de asigurare și procesarea plății, se elimină riscul de introducere eronată a datelor de card sau IBAN, totul în condiții de siguranță sporită a datelor. Suntem mândri să fim printre primii asigurători care implementează această soluție modernă și să ne ajutăm clienții să se asigure mai comod și mai rapid”, a declarat Ileana Damian, Chief Operations Officer, Generali România.

Soluția face parte din serviciul național de plăți mobile instant fără card RoPay, dezvoltat de TRANSFOND, împreună cu instituțiile financiar-bancare, care permite utilizatorilor să efectueze transferuri instant între persoane, fără comisioane, dar și să plătească la comercianți, utilizând aplicația de mobile banking pentru scanarea codurilor QR.

„Publicul din România este încă în faza de familiarizare cu soluțiile de plată RoPay, însă avem încredere că acestea vor deveni un standard pe piață – atât pentru transferurile între persoane, cât și pentru plățile către comercianți sau furnizori de servicii. Generali demonstrează, încă o dată, preocuparea pentru experiența clientului, prin introducerea codului QR RoPay pe documentele de plată, facilitând astfel o modalitate simplă și eficientă de a parcurge acest proces. Suntem pregătiți să extindem implementarea soluțiilor RoPay alături de clienții noștri”, a declarat Raluca Țintoiu, Deputy CEO & Head of Wholesale Banking, ING Bank România.

Pentru siguranța tranzacțiilor, scanarea se realizează exclusiv din aplicațiile de mobile banking ale băncilor unde clienții Generali au cont, cu criptare completă și autentificare biometrică sau prin parole dinamice. Astfel, soluția asigură un nivel ridicat de protecție a datelor personale și bancare, reducând riscul tentativelor de fraudă asociate codurilor QR.

„Ne bucură că soluția RoPay continuă să aducă beneficii reale clienților, simplificând plățile cotidiene de orice tip (în acest caz, P2B – Person-to-Business) și transformând experiența financiară într-una rapidă, plăcută și sigură, accesibilă tuturor și adaptată nevoilor moderne ale utilizatorilor. Le mulțumim partenerilor noștri de la ING Bank pentru implicarea activă și pentru susținerea implementării acestei soluții inovatoare, care întrunește toate condițiile pentru a deveni un veritabil brand național.” – a declarat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND


ING  

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. 

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.   

Despre TRANSFOND

TRANSFOND, administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată a plăților interbancare de retail, este principalul partener al comunității financiar-bancare din România în domeniul plăților interne și transfrontaliere, atât în lei, cât și în euro, exploatând la maximum infrastructura şi know-how-ul de care dispune. Acționariatul este format din Banca Națională a României și 16 bănci comerciale active pe piața locală. Compania a dezvoltat soluții de referință pentru piața financiară și pentru utilizatorii finali, precum RoPay, Plăți Instant, Serviciul Afișare Nume Beneficiar (SANB).

Despre GENERALI ROMÂNIA

Generali România este unul dintre primii 5 asigurători locali conform volumului total de prime brute subscrise în anul 2024 și face parte din grupul italian Generali. Generali este unul dintre cele mai mari grupuri integrate de asigurări și administrare a activelor la nivel mondial. Fondat în 1831, este prezent în peste 50 de țări din lume, cu un volum total de prime de 95,2 miliarde de euro și active administrate de 863 miliarde de euro în 2024. Cu aproximativ 87.000 de angajați care deservesc 71 de milioane de clienți, grupul ocupă o poziție de lider în Europa și are o prezență în continuă creștere în Asia și America Latină. În centrul strategiei Generali se află angajamentul Lifetime Partner față de clienți, realizat prin soluții inovatoare și personalizate, o experiență de client de top și capacități de distribuție digitalizate la nivel global. Grupul a integrat pe deplin sustenabilitatea în toate deciziile strategice, cu scopul de a crea valoare pentru toți stakeholderii, construind în același timp o societate mai echitabilă și mai rezilientă.