O companie internațională transformă industria bijuteriilor din România: Acces digital la oferta globală de diamante

București, 4 iulie 2025 – Nivoda, platforma globală B2B care revoluționează comerțul cu diamante, pietre pretioase și bijuterii, își consolidează prezența în România, colaborând cu peste 200 de bijutieri locali, precum Valmand, Sabrini Exclusive Diamonds, Coriolan sau Bijuterii La Rosa. Oferind acces gratuit la un inventar de peste 2 milioane de diamante naturale și de laborator și 80.000 de pietre colorate, platforma digitalizează industria bijuteriilor, aducând transparență, eficiență și prețuri competitive.

Inovație pentru bijuterii români

Fondată în 2017, la Londra, de David Sutton și Andre Woons, Nivoda a atras investiții de 96 de milioane de dolari de la Northzone și Avenir Growth Capital. Compania operează în peste 60 de țări, are 16 birouri globale, peste 3500 de furnizori și a avut o creștere impresionantă. Platforma elimină necesitatea stocurilor fizice, permițând bijutierilor să comande exact diamantele dorite, în momentul oportun. Livrarea se face rapid, la un cost fix de 14,99 euro, fără taxe de import în Europa. Toate diamantele sunt verificate de gemologi acreditați GIA, din cadrul echipei de control al calității Nivoda, garantând autenticitatea și calitatea fiecărei pietre.

Modelul propus de companie nu eficientizează doar procesul de achiziție, ci propune o nouă paradigmă: bijuteria digitală, bazată pe consultanță, personalizare și tehnologie. 

Compania se poziționează ca un lider global în jewel-tech, punând la dispoziția bijutierilor o suită de instrumente digitale esențiale pentru scalarea modernă a afacerii: 

  • Nivoda Digital Showroom – Platformă white-label pentru vânzări în magazin sau la distanță, cu acces direct la peste 2 milioane de diamante;
  •  Nivoda Connect (integrare Shopify) – Sincronizează automat inventarul platformei cu magazinul online și oferă clienților finali posibilitatea de a crea inele personalizate printr-un configurator interactiv (Ring Builder) dezvoltat de echipa companiei;
  • Fluxuri API – Soluții dedicate pentru platforme de e-commerce personalizate (ex: WooCommerce, Magento);
  • Vizualizări 360° pentru diamante – Imagini HD, specificații complete și certificate disponibile în timp real.

Showroom-ul digital al companiei este conceput pentru a fi folosit direct de pe tabletă sau de pe desktop, în timpul discuției cu clientul în magazin. Acest instrument revoluționar a generat, în piețele mature, creșteri de peste 45% ale vânzărilor în magazin, cu zero investiții în inventar.

Nivoda Connect pentru Shopify merge mai departe, transformând afacerea bijutierului într-un e-commerce complet funcțional, prin integrarea automată a inventarului direct în site-ul propriu. Această soluție permite afișarea în timp real a diamantelor și pietrelor prețioase ca și cum ar fi în stocul propriu, configurarea automată a adaosului comercial, a valutei și a politicii fiscale dar și folosirea unui Ring Configurator interactiv. Acesta permite clientului să selecteze forma pietrei, culoarea metalului și montura preferată, totul automatizat.

Bijutierii pot vinde fără limite geografice, conectând designurile proprii de inele cu inventarul companiei. Ce altădată presupunea luni de dezvoltare și investiții majore, acum este disponibil printr-un singur plug-in. Pentru afacerile care utilizează alte platforme de e-commerce, API Feed-ul Nivoda oferă flexibilitatea de a integra în timp real pietrele disponibile, în propriul site. Toate datele (imagini, certificate, prețuri, disponibilitate) se actualizează automat.

“România este o piață cu un potențial extraordinar, unde tot mai mulți bijutieri încep să adopte modele de business moderne și eficiente. Nivoda îi susține direct, oferindu-le acces la o rețea globală de furnizori și la o selecție extinsă de diamante, cu prețuri competitive. Fiecare diamant are caracteristici unice, iar prețul optim poate varia de la o piatră la alta. De aceea, e puțin probabil ca un singur furnizor să ofere constant cele mai bune opțiuni pentru toate cerințele; pot avea unele opțiuni avantajoase, dar nu întregul portofoliu. Noi simplificăm procesul printr-o selecție comparativă, în timp real, din mii de oferte, la nivel global. Astfel, bijuterii pot alege diamantul ideal pentru fiecare comandă, crescându-și marja de profit și optimizând semnificativ cash flow-ul, pentru că achiziționează doar ceea ce au vândut deja. Avem clienți în România care au economisit zeci de mii de euro anual, renunțând la achizițiile  în cantități mari, în favoarea unei selecții inteligente și flexibile prin Nivoda”, a declarat  Flavia Marin, Manager Dezvoltare România & Balcani, Nivoda. 

Piața diamantelor în România, creștere dinamică

Industria bijuteriilor din România a atins 2,8 miliarde de lei în 2023, cu o estimare de 3 miliarde pentru 2024, segmentul diamantelor reprezentând 10–15%. Consumatorii, tot mai educați, cer certificări internaționale (GIA, IGI) și bijuterii personalizate. Diamantele create în laborator câștigă popularitate, mai ales în rândul tinerilor, datorită accesibilității. Cele mai căutate sunt diamantele rotunde și pietrele colorate precum safire, smaralde sau tanzanit. Datele commpaniei arată o schimbare clară a comportamentului de cumpărare în România. Diamantele create în laborator câștigă rapid popularitate. Dacă în primul trimestru din 2024 reprezentau doar 12% din comenzile totale, în 2025 au ajuns la 38%. În al doilea trimestru, ponderea lor a crescut de la 32% la 42%. În paralel, diamantele naturale pierd teren: au scăzut de la 88% la 72% în primul trimestru și de la 68% la 58% în al doilea. 

„În opinia mea, această scădere a diamantelor naturale este influențată nu doar de creșterea cererii pentru diamantelor lab-grown, ci și de interesul tot mai mare pentru pietre colorate, o cerință în creștere vizibilă pe piața noastră. Consumatorii vor povești, calitate, culoare și origine clară. Bijutierii devin educatori, iar Nivoda facilitează această tranziție,” adaugă Flavia Marin.  

Compania își continuă misiunea de a transforma industria bijuteriilor, extinzând rețeaua internațională de clienți și lansând noi funcționalități. Unul dintre cele mai așteptate proiecte este introducerea unei game de bijuterii custom made și ready to order, menite să eficientizeze modul în care profesioniștii gestionează colecțiile clasice și comenzile speciale. 

În același timp, va lansa propriile certificate WISE, dar și un nou standard de referință pentru prețul diamantelor, menit să redefinească transparența și să stabilizeze industria.

“Adăugăm fluorescența ca al cincilea C, alături de cei patru clasici – Cut, Carat, Clarity și Color – pentru a reflecta realitatea pieței actuale și a construi prețuri corecte, transparente și adaptate fiecărui diamant. Această inițiativă va permite actorilor din industrie să acceseze gratuit un preț de referință actualizat, calculat transparent și independent de interese comerciale directe”, concluzionează Flavia.

Pe termen lung, compania vizează poziționarea României ca hub regional pentru comerțul modern cu diamante, prin digitalizare și integrare globală.  

Contact media:

Nume: Alecsandra Costin

Mobil: 0764 449 916

E-mail: alecsandra@2032communication.com