În 2024, OMNIASIG a accelerat implementarea strategiei sale de SUSTENABILITATE, asumându-și obiective concrete, aliniate atât standardelor internaționale, cât și standardelor Grupului Vienna Insurance Group (VIG), din care face parte.
Totodată, compania și-a consolidat propriul program de Sustenabilitate, structurat pe șase arii-cheie, fiecare având obiective bine definite, adaptate pieței locale și cerințelor Grupului VIG:
- Clienți: dezvoltarea de produse inclusive și sprijinirea rezilienței financiare a clienților.
- Angajați: creșterea atractivității ca angajator și dezvoltarea unui mediu de lucru echilibrat și empatic.
- Societate: promovarea voluntariatului și a educației privind riscurile, prin implicarea angajaților în comunitate și contribuția la o societate mai informată în fața riscurilor.
- Managementul activelor: reducerea emisiilor din portofoliile de investiții și alinierea acestora la principiile ESG (Environment, Social, Governance), cu obiectivul neutralității climatice până în 2050.
- Subscriere Retail: reducerea emisiilor pe liniile de asigurări Auto și Property și creșterea ponderii produselor sustenabile.
- Subscriere Corporate: reducerea emisiilor din portofoliile asigurate până la net-zero în 2050. În 2024, OMNIASIG a redus cu 6% emisiile absolute de CO₂ și cu 23% pe cele relative.
Politica de subscriere responsabilă – pilon în atingerea neutralității climatice
Pentru a asigura o tranziție activă către un portofoliu sustenabil, OMNIASIG monitorizează clienții cu impact climatic major din perspectiva emisiilor de CO₂ și evaluează planurile de tranziție ale acestora până în 2030, în vederea dezvoltării unor parteneriate personalizate.
Compania menține în continuare o politică riguroasă și responsabilă de subscriere pentru sectorul energiei pe bază de cărbune.
Privind spre viitor, OMNIASIG își propune să consolideze strategia de subscriere responsabilă, cu obiectivul atingerii neutralității climatice până în 2050 pe întreg portofoliul de asigurări. Printre direcțiile strategice se numără finalizarea până la sfârșitul anului 2025 a analizelor privind tranziția climatică a celor mai importanți clienți corporate, dezvoltarea de produse inclusive pentru comunitățile vulnerabile, încurajarea comportamentelor responsabile prin posibile bonificații și investiții în soluții de prevenție, precum și optimizarea permanentă a portofoliului cu ajutorul unor evaluări specializate privind emisiile de CO₂.
Pași concreți pentru reducerea emisiilor din activitatea proprie
OMNIASIG a implementat mai multe măsuri cu scopul de a spori eficiența energetică, a reduce impactul asupra mediului și a promova comportamente sustenabile, inclusiv dotarea sediilor cu echipamente eficiente energetic.
În ultimii doi ani, am instalat deja panouri solare în 12 locații OMNIASIG din București, Cluj, Constanța, Arad, Timișoara, Alba, Sibiu și Pitești. Avem în vedere și alte locații OMNIASIG, întrucât ne dorim să extindem acest proiect ambițios. Totodată, am efectuat reabilitări termice și am inclus în flota noastră auto 7 vehicule electrice și 31 de vehicule hibride pentru care am instalat stații de încărcare (în București, Cluj, Timișoara, Sibiu, Ploiești și Pitești).
În plus, am derulat o serie de campanii interne de conștientizare, parteneriate pentru colectare selectivă prin programul RECICLETA coordonat de Asociația Viitor Plus și inițiative de digitalizare care au redus semnificativ consumul de hârtie. Rezultatele au fost remarcabile, cu o creștere de 39% a utilizării energiei regenerabile, reciclarea a 68.000 kg de materiale (hârtie, carton și PET-uri), scăderea cu 26% a consumului de hârtie și plantarea a circa 7.000 de puieți în cadrul mai multor acțiuni de voluntariat desfășurate cu angajații companiei.
De asemenea, am făcut pași concreți și în direcția digitalizării, cu scopul de a optimiza procesele și interacțiunile cu clienții. Prin VClaims, noua platformă digitală recent lansată, dedicată gestionării dosarelor de daună, utilizatorii pot acum să înregistreze daunele online, să încarce documente necesare pentru procesarea dosarului, să urmărească statusul acestuia în timp real și să programeze inspecții sau evaluări tehnice.
Investiții responsabile și decarbonizarea portofoliului de active
OMNIASIG și-a propus să decarbonizeze complet portofoliul său de investiții până în 2050, prin integrarea principiilor de sustenabilitate în toate etapele procesului decizional, cu scopul de a susține atât angajamentele companiei, cât și construirea unui portofoliu investițional care să impacteze pozitiv atât tranziția la o economie „verde”, cât și celelalte obiective de sustenabilitate.
În 2024, OMNIASIG a redus cu 30,5% emisiile de CO₂ asociate obligațiunilor corporative și cu 14,9% în cazul titlurilor de stat, comparativ cu anul precedent. Portofoliul de obligațiuni sustenabile a ajuns la peste 70 milioane lei, sprijinind domenii precum energia verde, infrastructura sustenabilă și incluziunea financiară – o confirmare a progresului către obiectivul de neutralitate climatică și sustenabilitate socială.
„2024 a fost un an în care am demonstrat că performanța economică merge mână în mână cu responsabilitatea socială și sustenabilitatea, iar angajamentul nostru rămâne neschimbat: să fim un partener responsabil și implicat acolo unde este nevoie de protecție și acțiune. Multe dintre inițiativele noastre în domeniul sustenabilității sunt susținute prin implicarea directă a angajaților în activitatea curentă, cea de furnizare de servicii de asigurare, dar și în activități de voluntariat, având un impact pozitiv tangibil asupra comunităților și mediului. Urmărim astfel să contribuim activ la protejarea mediului înconjurător, la sprijinirea copiilor și tinerilor din medii vulnerabile, la promovarea siguranței rutiere și a unui comportament responsabil în trafic, precum și la informarea publicului privind prevenirea și reacția în situații de risc”, a declarat Mihai Tecău, Președintele Directoratului OMNIASIG.
Strategia de Sustenabilitate OMNIASIG are la bază integrarea principiilor de sustenabilitate aplicate tuturor proceselor impactate de aceste aspecte, pe trei niveluri de implicare: „business as usual” (operare tradițională, fără adaptări), „do no harm” (respectarea principiilor de sustenabilitate și a standardelor europene) și „create impact” – nivel care implică acțiuni pozitive, măsurabile și intenționate pentru un viitor sustenabil.
Responsabilitate socială față de comunitățile din România
În cadrul acțiunilor noastre dedicate responsabilității sociale, OMNIASIG a susținut prin sponsorizare proiectul Asociației Dăruiește Viață – construirea primului Campus Medical Pediatric, parte din inițiativa #NoiFacemUnSpital pentru Spitalul Marie Curie. Totodată, am donat 7 căsuțe de lemn către 5 centre pentru copiii din județele Prahova și Dâmbovița, prin intermediul Asociației Umanitare Concordia. În comuna Poienarii Burchii, 50 de voluntari OMNIASIG au renovat spații de învățare, au plantat copaci și au amenajat o zonă de relaxare pentru 110 elevi, completând acțiunea cu donații de cărți și sesiuni de mentorat vocațional în cadrul programului „Vreau în clasa a 9-a” – toate acestea în parteneriat cu Fundația World Vision România. În comuna Pechea, compania a oferit sprijin direct unor familii afectate de inundații, prin ajutor acordat la curățarea gospodăriei. De asemenea, în județul Tulcea, colegii noștri au petrecut timp alături de 25 de copii din centrul E.G.A.L. – Crucea Roșie Babadag, oferindu-le sprijin emoțional și ajutor la teme. Aceste inițiative reprezintă doar o parte din activitățile noastre continue de responsabilitate socială și voluntariat, prin care ne propunem să avem un impact pozitiv și durabil în comunitățile din România.
Inițiative de impact în rândul echipei
În 2024, compania a acordat o atenție deosebită dezvoltării echipei sale de profesioniști prin intermediul unui program coerent de wellbeing. OMNIASIG recunoaște importanța echilibrului între viața profesională și cea personală, motiv pentru care a dezvoltat o serie de inițiative care sprijină sănătatea fizică și mentală, motivația și starea de bine a echipei. Dezvoltarea profesională a fost susținută prin peste 24.965 de ore de training, inclusiv sesiuni dedicate formării în domeniul ESG pentru peste o treime dintre angajați. Aceste măsuri, împreună cu o gamă largă de inițiative, dintre care amintim optimizarea strategiei de recompensare și lansarea competiției interne OMNI-Future pentru generarea și implementarea de idei inovatoare din partea angajaților, au dus la o rată de retenție a angajaților de 94% și la înregistrarea unui grad de satisfacție de 72% în rândul acestora. Cultura organizațională a avansat treptat spre o abordare mai empatică, mai apropiată de oameni și mai adaptată nevoilor actuale ale angajaților și clienților.
Certificarea „Great Place To Work” obținută de companie este o recunoaștere a eforturilor continue de a oferi echilibrul optim între viața profesională și cea personală, precum și pentru a susține inițiative de wellbeing, training și recunoaștere internă în rândul echipei.
30 de ani de încredere și performanță
În 2025, anul în care sărbătorim 30 de ani de încredere și performanță pe piața asigurărilor din România, am ales să marcăm această aniversare printr-un gest concret de responsabilitate față de mediu și viitor: plantăm câte un copac pentru fiecare poliță CASCO încheiată în 2025 (polițe încheiate de persoane fizice și IMM-uri). Suntem mândri de cei 205 voluntari OMNIASIG din toată țara care au plantat deja până în acest moment 23.700 de puieți în 7 județe, de la stejari în Prahova și Dâmbovița, la goruni și cireși în Alba sau salcâmi la Giurgiu. Țintim astfel să ajungem până la finalul anului la cel puțin 30.000 de copaci plantați, doar cu ajutorul voluntarilor OMNIASIG. Prin această acțiune, ne reafirmăm angajamentul față de mediu, sustenabilitate și față de comunitățile locale.
Perspective pentru viitor
OMNIASIG își reafirmă angajamentul pentru investiții responsabile prin stabilirea unor obiective clare pentru 2030 și 2050, vizând reducerea emisiilor de CO₂ până la zero net, cu diminuări specifice pentru obligațiunile corporative (68 tCO₂e, -32%) și guvernamentale (60.875 tCO₂e, -4%). Strategia include promovarea fondurilor eligibile ESG, integrarea obligațiunilor sociale pentru sprijinirea comunităților, participarea în fonduri verzi administrate de Grup sau parteneri acreditați, evaluarea continuă a activelor prin instrumente ESG precum MSCI, precum și excluderea entităților implicate în activități controversate, conform principiilor ESG.
Mai multe detalii despre toate proiectele și acțiunile OMNIASIG din domeniul SUSTENABILITĂȚII sunt disponibile în Raportul de Sustenabilitate 2024.
OMNIASIG Vienna Insurance Group este prezentă de 30 de ani pe piața asigurărilor din România, menținându-se constant în topul celor mai mari și mai stabili asigurători din țară. Compania are un portofoliu de peste 100 produse de asigurare și o rețea de sucursale și agenții extinsă la nivel național. Cei peste 1.200 de angajați oferă constant clienților și partenerilor companiei serviciile de calitate care ne-au consacrat de-a lungul tuturor acestor ani. Prin apartenența la Vienna Insurance Group, OMNIASIG oferă clienților și partenerilor săi stabilitate și putere financiară, precum și expertiză complexă pe toate liniile de asigurări generale.
OMNIASIG promovează excelența, responsabilitatea și integritatea în tot ceea ce întreprinde, cu obiectivul principal de a contribui la dezvoltarea societății și a comunității în care își desfășoară activitatea.
Vienna Insurance Group (VIG) este liderul grupului de asigurări din întreaga regiune a Europei Centrale și de Est (CEE). Peste 50 de companii de asigurări și fonduri de pensii din 30 de țări formează un grup cu o tradiție îndelungată, mărci puternice și relații strânse cu clienții. Aproximativ 30.000 de angajați din VIG se ocupă de nevoile de zi cu zi a aproximativ 33 de milioane de clienți. Acțiunile VIG sunt listate la Bursa de Valori din Viena din 1994, la Bursa de Valori din Praga din 2008 și la Bursa de Valori din Budapesta din 2022. Grupul VIG are un rating A+ cu perspectivă stabilă de către agenția de rating recunoscută internațional Standard & Poor’s. VIG cooperează strâns cu Erste Group, cea mai mare bancă de retail din Europa Centrală și de Est.
Contact:
Mădălina Constantin, Director PR, Marketing & CSR
PR@omniasig.ro
OMNIASIG Vienna Insurance Group
Aleea Alexandru, nr. 51, Sector 1, Bucureşti
Tel. 021.405.74.20, 0372.187.420 – www.omniasig.ro