Raiffeisen Bank România continuă ritmul de creștere: +35% mai mulți clienți noi, +12% pe zona de credite nete, +15% la economisire în prima jumătate a anului 2025

București, 30.07.2025 | Raiffeisen Bank România încheie prima jumătate a anului cu rezultate care confirmă menținerea strategiei de creștere. Numărul de clienți persoane fizice care au ales Raiffeisen Bank în primul semestru al anului a crescut cu peste 35%, comparativ cu perioada similară din 2024, și 85% dintre noii clienți au preferat experiența de înrolare digitală. Totodată, banca a continuat să facă planificarea financiară mai accesibilă pentru toți clienții, venind cu soluții flexibile și adaptate cerințelor actuale ale pieței.   

”Avem un ritm bun în implementarea strategiei de a deveni cei mai buni consultanți financiari pentru toți clienții noștri și răspundem tuturor nevoilor lor prin Banking 1:1. Rezultatele excelente din primele 6 luni ale anului reprezintă o dovadă suplimentară a acestui fapt. Clienții noștri beneficiază de experiențe digitale din ce în ce mai simple și intuitive în interacțiunea de zi cu zi cu banca. Democratizăm sistematic planificarea financiară, iar echipele noastre dispun de instrumente din ce în ce mai performante pentru a sprijini clienții să ia deciziile potrivite pentru viitorul lor financiar.

Susținem antreprenorii și companiile din România, cu soluții flexibile și inovatoare, adaptate nevoilor lor, pentru a-și dezvolta și administra cu succes afacerile. În tot ceea ce facem, ne reafirmăm angajamentul de a fi un partener de încredere pe termen lung.” – Zdenek Romanek, Președinte & CEO, Raiffeisen Bank România.

Avans solid în creditare și economisire

Atât creditarea cât și economisirea au urmat un trend ascendent, semn că soluțiile oferite răspund nevoilor reale a clienților. În primul semestru din 2025, Raiffeisen Bank a înregistrat creșteri pe toate segmentele de clientelă. Creditele nete au ajuns la 45,9 miliarde RON (+12% an la an).

Portofoliul de credite destinate persoanelor fizice a avansat cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, evoluție susținută de condiții de creditare foarte competitive, ceea ce a generat un volum remarcabil de noi împrumuturi. Atât creditele de consum negarantate (+12% an la an), cât și cele garantate (+9% an la an) au contribuit semnificativ la această dinamică pozitivă.

Portofoliul de credite acordate segmentului corporații a înregistrat cel mai mare avans, ajungând la 20,8 miliarde RON în primul semestru din 2025, cu 17% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Această performanță reflectă implicarea activă a băncii în susținerea proiectelor de dezvoltare ale companiilor și sprijinirea investițiilor strategice din diverse sectoare ale economiei.

În primele 6 luni ale anului, volumul creditelor acordate IMM-urilor a fost cu 6% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.

Depozitele clienților au continuat să crească solid, până la 65,5 miliarde RON la finalul primului semestru din 2025.

Depozitele atrase de la persoanele fizice au înregistrat o majorare de 15% an la an, alimentată atât de preferința pentru produse de economisire, cât și de menținerea unui ritm robust al fluxului de economii în conturile curente.

Depozitele clienților corporativi au avut un avans remarcabil de 28% an la an.

Cheltuielile operaționale au crescut cu 5% față de anul anterior, reflectând investițiile continue în retenția și motivarea angajaților, precum și în îmbunătățirea relației cu clienții noștri prin comunicare și dezvoltare continuă a infrastructurii digitale.

Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru din 2025 cu active de 83 miliarde RON (+12%) și un profit net de 896 milioane RON, marcând o creștere de 9% față de perioada similară a anului anterior. Această evoluție evidențiază capacitatea băncii de a se adapta la dinamica pieței, precum și gestionarea eficientă a veniturilor și cheltuielilor.

1 din 2 credite de nevoi personale negarantate este achiziționat 100% digital

Clienții Raiffeisen Bank au posibilitatea să acceseze un credit de nevoi personale negarantat în 3 pași simpli, direct prin aplicația de mobile banking – Smart Mobile, având totodată opțiunea de a atașa o asigurare de viață și șomaj. În 2025, 1 din 2 clienți alege să achiziționeze un credit de nevoi personale negarantat prin Smart Mobile.

40% din creditele ipotecare Raiffeisen Bank susțin imobile eficiente energetic

Raiffeisen Bank continuă și în domeniul creditării ipotecare un trend susținut al vânzărilor, prin oferte de preț și beneficii suplimentare, respectiv acoperirea parțială a cheltuielilor legate de contractarea unui credit.  De asemenea, finanțarea sustenabilă este în continuare susținută: 40% din creditele ipotecare sunt destinate achiziției de imobile eficiente energetic

Economisirea – un prim pas în planificarea financiară responsabilă

În prima jumătate a anului, Raiffeisen Bank a venit în întâmpinarea clienților cu o gamă variată de produse, cu dobânzi atractive, atât în lei cât și în valută (de până la 6,5% pe an la depozitele la termen în lei, 3% pe an la euro și 4% pe an la dolari). Astfel, apetitul clienților pentru economisire a crescut și a crescut ponderea pe componenta de depozite la termen de la 43% la 46%.

În iunie 2025, Raiffeisen Bank a lansat un nou tip de depozite ”Fresh Money”, în lei și euro, special adresat banilor nou depuși, cu o dobândă atractivă, pentru ca fiecare sumă suplimentar economisită să fie răsplătită pe măsură. Depozitul ”Fresh Money” este încă un instrument la îndemâna clienților, care sunt în acest mod susținuți în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase.

Planuri de investiții, pensii și asigurări de viață pentru un plus de stabilitate

Numărul de operațiuni de subscriere în Fondurile de investiții locale a înregistrat o creștere de aproximativ 40%, demonstrând o atenție deosebită acordată soluțiilor de diversificare puse la dispoziția clienților.

Numărul de planuri de investiții a înregistrat o evoluție pozitivă în primele 6 luni ale anului. S-au făcut primii pași pentru 33.000 de mii de planuri noi, proiecte pe diverse orizonturi investiționale: de la cele mai scurte, până la cele de peste 10 ani.

La finalul lunii iunie, numărul de clienți care au ales să-și protejeze veniturile pe perioada pensionării prin Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare a depășit 115.000 de clienți, conștientizând această nevoie prin intermediul instrumentului digital Raiffeisen Smart Finance.

Numărul de familii care au ales o asigurare de viață atașată creditelor de nevoie personale sau imobiliare, a crescut în primele 6 luni ale acestui an cu 8%.

Simplificare prin digitalizare

În primele șase luni ale anului, Raiffeisen Bank a continuat extinderea ofertei digitale și lansarea de noi opțiuni de înrolare dedicate viitorilor clienți, inclusiv pachetele de cont curent asociate convențiilor de virare a salariului. Noul flux de convenții salariale adus în procesul de înrolare digitală simplifică relaționarea cu banca și facilitează accesul rapid la produsele si serviciile băncii negociate de angajatori.   

De asemenea, a fost extins procesul de înrolare digitală și către canalele alternative de vânzare și partenerii băncii, asigurând astfel accesibilitate sporită și o experiență modernă pentru toți clienții, indiferent de canalul de interacțiune ales. 

Numărul clienților persoane fizice cu un contract pentru serviciul de mobile banking, Smart Mobile, se apropie de 1,9 milioane și peste 83% dintre aceștia  au accesat  aplicația cel puțin o dată în luna iunie 2025.  

În primul semestru al acestui an, aplicația de mobile banking dedicata clienților persoane fizice, Smart Mobile, a trecut printr-o serie de actualizări importante, printre care un flux de activare și înregistrare a dispozitivelor, ce asigură acces la serviciile digitale mai bine protejat în orice moment.

De asemenea, interfața aplicației Smart Mobile a beneficiat de un nou design. A fost redesenată și secțiunea de Carduri astfel încât gestionarea acestora să fie mai clară și mai accesibilă. Detaliile principale înscrise pe cardul de credit pot fi vizualizate rapid și sigur, pentru a efectua cumpărături online mai ușor.  

Pentru administrarea economiilor clienților, a fost introdus un flux optimizat și intuitiv pentru deschiderea de depozite, cu un simulator interactiv care arată, în timp real, eventualele câștiguri în funcție de suma și perioada alese.  

În martie, Raiffeisen Bank a lansat cardul de cumpărături virtual: imediat ce limita de card de credit este aprobată și acordată, cardul este disponibil în aplicația Smart Mobile și poate fi  înrolat în aplicațiile de plată cu telefonul sau utilizat pentru plățile la comercianți online.

Plata cu telefonul este în continuă creștere, clienții preferând din ce în ce mai des această metodă simplă și rapidă de plată. În S1 2025, volumul și numărul tranzacțiilor de acest tip a crescut cu mai mult de 66%, respectiv 68%, versus aceeași perioadă a anului anterior. 

A continuat și digitalizarea serviciilor pentru clienții IMM-uri, Raiffeisen Bank fiind în continuare, singura bancă din România care oferă IMM-urilor un flux de înrolare disponibil 24/7, identificarea la distanță a clientului realizându-se fără video-call.

Peste 88.500 de IMM-uri folosesc activ Noul Raiffeisen Online IMM și aplicația mobilă Smart Business și peste 2.200 antreprenori IMM au ales Raiffeisen Bank pentru deschiderea pachetului de cont curent IMM digital, fluxul online fiind preferat pentru rapiditatea deschiderii contului, siguranță și confort. În mai puțin de 30 de minute clienții noi au beneficiat de un cont curent tranzacțional și acces la pachetul complet de servicii de banking.

Factory by Raiffeisen Bank: 600 de mici antreprenori finanțați cu peste 33 de milioane de euro

În programul factory by Raiffeisen Bank creat pentru sprijinirea inovației în rândul antreprenorilor aflați la început de drum s-au înscris în primul semestru peste 230 proiecte. Comunitatea factory by Raiffeisen Bank reunește peste 600 antreprenori, cu finanțări acordate în valoare de peste 33 milioane de euro.

MoonShotX continuă să susțină businessurile românești să se extindă internațional

MoonShotX, primul program din România dedicat scalării internaționale a companiilor mid-corporate, desfășurat de Raiffeisen Bank România în parteneriat cu InnovX, a încheiat prima ediție cu rezultate notabile. Cinci companii participante în program sunt în plin proces de scalare internațională – patru în Marea Britanie și una în Statele Unite. Programul continuă din toamnă cu o nouă ediție. Înscrierile pentru noua ediție a programului sunt deschise până pe 15 septembrie 2025 și se pot face accesând acest link.

Raiffeisen Private Banking – servicii de consultanță de investiții cu componentă de sustenabilitate și ESG

Divizia de Private Banking a Raiffeisen a relansat  serviciile de consultanță de investiții, dedicate exclusiv clienților cu averi ridicate, incluzând și preferințele clienților pentru sustenabilitate și ESG (mediu – social – guvernanță).

În trimestrul al doilea, Raiffeisen Private Banking a lansat distribuția certificatelor index, cu activ suport aurul fizic, emise de Raiffeisen Bank International. Produsul oferă participare 1:1 la evoluția aurului fizic, în condițiile unor costuri de tranzacționare și de custodie mai reduse decât cele aplicate în cazul activului suport.

De asemenea, în mai, Raiffeisen Private Banking a încheiat o nouă ofertă de certificate cu capital protejat.

Aceste certificate le permit investitorilor să beneficieze de potențialul de creștere a acțiunilor europene, protejând în același timp, la maturitate, capitalul investit și luând în considerare impactul advers asupra factorilor de sustenabilitate. Doar în această ofertă, Raiffeisen Private Banking a atras peste 8 milioane de euro, în timp ce in primele 6 luni ale acestui an peste 200 de clienți Private Banking au subscris, în total, peste 20 de milioane de euro în certificate emise de Raiffeisen Bank International.

Raiffeisen Leasing: +14%

Raiffeisen Leasing raportează o creștere a portofoliului de finanțări acordate clienților cu 14% în semestrul 1, față de finalul anului 2024, și menținerea unui nivel de performanță bună a portofoliului.

Principalele categorii de active finanțate au fost camioanele, destinate transportului intern și internațional, autoturismele și vehiculele comerciale ușoare. Activele „verzi”, precum autovehiculele și echipamentele eficiente din punct de vedere energetic, au înregistrat creșteri, susținute de strategia de vânzări a companiei, care promovează soluții de finanțare sustenabile, pentru proiecte și activități cu impact pozitiv asupra mediului.

Rata creditelor neperformante s-a menținut la un nivel redus, evidențiind sustenabilitatea finanțărilor acordate.

***

Despre Raiffeisen Bank România

Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din România deservind aproximativ 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. 

De peste 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, suntem implicați în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu în ultimul rând, artă și cultură. www.raiffeisen.ro

Notă: Toate cifrele financiare de mai sus sunt în concordanță cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) și Standardele Grupului RBI de raportare pentru management (MIS).


Raiffeisen Bank Romania continues its upward trend: +35% more new customers, +12% net loans, + 15% deposits in first half of 2025

Bucharest, 30.07.2025 | Raiffeisen Bank Romania ends the first half of the year with results that confirm the maintenance of the growth strategy. The number of individual customers who chose Raiffeisen Bank in the first half of the year increased by over 35%, compared to the same period in 2024, and 85% of the new clients preferred the digital onboarding experience. At the same time, the bank continued to make financial planning more accessible for all clients by offering flexible solutions tailored to the current market requirements.

”We have a good pace in execution of our strategy to be the best financial consultants for all of our clients in all their needs with our Banking 1:1 approach. The great results for the first 6 months are another proof of that. Our customers benefit from increasingly simple and intuitive digital experiences in their day-to-day interaction with the bank. We are systematically democratizing financial planning; our teams have stronger and stronger tools to support our clients to make the right decisions for their financial future.

We support entrepreneurs and companies in Romania, offering them flexible and innovative solutions tailored to their needs to build and well operate their businesses. In all that we do, we reaffirm our commitment to be a reliable long-term partner.” – Zdenek Romanek, President & CEO, Raiffeisen Bank Romania.

Solid progress in lending and saving

Both lending and saving have been on an upward trend, a sign that the solutions on offer respond to customers’ real needs. In the first semester of 2025, Raiffeisen Bank recorded sustained growth across all customer segments. Net loans reached RON 45.9 billion (+12% year-on-year).

Private individual loans registered an 11% increase compared to the same period last year, a development supported by highly competitive lending conditions, which generated a remarkable volume of new loans. Both unsecured consumer loans (+12% year-on-year) and secured loans (+9% year-on-year) contributed significantly to this positive dynamic.

Corporate loans recorded the highest growth, reaching RON 20.8 billion in the first semester of 2025, up by 17% compared to the same period last year. This performance reflects the Bank’s active involvement in supporting the development projects of companies and driving strategic investments across various sectors of the economy.

In the first 6 months of the year, the volume of SME loans increased by 6% as compared to the same period last year.

Customer deposits continued to grow strongly, reaching RON 65.5 billion at the end of the first semester of 2025.

Deposits attracted from individuals registered a 15% annual increase, fueled both by the preference for savings products and the continued robust pace of net inflows into current accounts.

Corporate client deposits recorded a remarkable year-on-year increase of 28%.

Operating expenses increased by 5% compared to the previous year, reflecting ongoing investments in employee retention and motivation, as well as in improving our relationships with clients through communication and the continuous development of digital infrastructure.

Raiffeisen Bank concluded the first semester of 2025 with total assets of 83 billion RON (+12%) and a net profit of 896 million RON, marking a 9% increase compared to the same period last year. This evolution highlights the bank’s ability to adapt to market dynamics, as well as the efficient management of revenues and expenses.

1 in 2 unsecured personal loans are purchased 100% digitally

Raiffeisen Bank customers can access an unsecured personal loan in 3 simple steps, directly through the mobile banking app – Smart Mobile, with the option to attach life and unemployment insurance. In 2025, 1 in 2 customers chooses to purchase an unsecured personal loan through Smart Mobile.

40% of Raiffeisen Bank mortgage loans support green buildings

Raiffeisen Bank also continues a sustained sales trend in mortgage lending, with price offers and additional benefits, i.e. partial coverage of the costs of taking out a loan.  Sustainable financing also continues to be supported: 40% of mortgage loans are for the purchase of green real estate. 

Saving – a first step to responsible financial planning

In the first half of the year, Raiffeisen Bank responded to customers’ needs with a wide range of products, offering attractive interest rates in both RON and foreign currencies (up to 6.5% per year for term deposits in RON, 3% per year in euros, and 4% per year in US dollars). As a result, clients’ appetite for saving has increased, and the share of term deposits has risen from 43% to 46%.

In June 2025, Raiffeisen Bank launched a new type of deposit, „Fresh Money”, in both lei and euros, specifically designed for newly deposited funds, with an attractive interest rate, so that every additional amount saved is properly rewarded. The ”Fresh Money” deposit is yet another tool available to clients, who are thus supported in maintaining healthy financial habits.

Investment plans, pensions, and life insurance for extra stability

The number of subscription operations in local investment funds registered an increase of approximately 40%, demonstrating special attention being given to the diversification solutions provided to clients.

The number of investment plans showed positive development in the first six months of the year.

The first steps have been taken for 33,000 thousand new plans, projects on various investment horizons: from the shortest to those over 10 years.

At the end of June, the number of clients who chose to protect their income during retirement through the Raiffeisen Acumulare Voluntary Pension Fund exceeded 115,000, with this need being raised through the Raiffeisen Smart Finance digital tool.

The number of families who chose life insurance attached to personal, or mortgage loans increased by 8% in the first six months of this year.

Making things easier with digitalization

In the first six months of the year, Raiffeisen Bank continued to expand its digital offering and launched new enrollment options dedicated to future clients, including current account packages associated with salary transfer agreements. The new salary agreement integrated into the digital enrollment process simplifies client interaction with the bank and facilitates quick access to the bank’s products and services negotiated by employers.

Additionally, the digital enrollment process was extended to alternative sales channels and the bank’s partners, thus ensuring increased accessibility and a modern experience for all clients, regardless of the chosen interaction channel.

The number of individual clients with a contract for the Smart Mobile banking service is approaching 1.9 million, and over 83% of them accessed the application at least once in June 2025.

In the first semester of this year, the Smart Mobile banking application dedicated to individual clients underwent a series of important updates, among which a device activation and registration flow ensures better-protected access to digital services at any time.

The Smart Mobile application interface also benefited from a new design. The Cards section was redesigned so that their management is clearer and more accessible. The main details registered on the credit card can be viewed quickly and securely, making it easier to shop online.

For managing clients’ savings, an optimized and intuitive flow for opening deposits was introduced, with an interactive simulator that shows, in real time, potential earnings depending on the selected amount and term.

In March, Raiffeisen Bank launched the virtual shopping card: as soon as the credit card limit is approved and granted, the card becomes available in the Smart Mobile application and can be enrolled in mobile payment apps or used for online merchant payments.

Payment by phone is continuously increasing, with customers increasingly preferring this simple and fast payment method. In H1 2025, both the volume and number of such transactions grew by more than 66% and 68% respectively, compared to the same period of the previous year.

The digitalization of services for SME clients also continued, with Raiffeisen Bank remaining the only bank in Romania to offer SMEs a 24/7 enrollment flow, with remote client identification carried out without a video call.

Over 88,500 SMEs actively use the New Raiffeisen Online SME platform and the Smart Business mobile application, and more than 2,200 SME entrepreneurs have chosen Raiffeisen Bank for opening the current digital SME account package, with the online flow being preferred for its speed, safety, and comfort. In less than 30 minutes, new clients benefited from a transactional current account and access to the complete range of banking services.

Factory by Raiffeisen Bank: 600 small entrepreneurs financed with more than 33 million euros

In the factory by Raiffeisen Bank program, created to support innovation among early-stage entrepreneurs, over 230 projects were registered in the first semester. The factory by Raiffeisen Bank community brings together more than 600 entrepreneurs, with funding granted totaling over 33 million euros.

MoonShotX continues to support Romanian businesses in expanding internationally

MoonShotX, the first program in Romania dedicated to the international scaling of mid-corporate companies, organized by Raiffeisen Bank Romania in partnership with InnovX, has concluded its first edition with notable results. Five companies participating in the program are in the process of scaling internationally—four in the United Kingdom and one in the United States. The program will continue this autumn with a new edition. Registration for the new edition is open until September 15, 2025, and can be done by accessing this link.

Raiffeisen Private Banking – investment advisory services with a sustainability and ESG component

Raiffeisen’s Private Banking division relaunched its investment advice services dedicated exclusively to high-net-worth clients, also considering clients’ preferences for sustainability and ESG (environmental, social, and governance) factors.

In the second quarter, Raiffeisen Private Banking launched the distribution of index certificates with physical gold as the underlying asset, issued by Raiffeisen Bank International. The product offers 1:1 participation in the evolution of physical gold, with lower trading and custody costs compared to those applied to the underlying asset itself.

Also, in May, Raiffeisen Private Banking concluded a new offer of capital-protected certificates.

These certificates allow investors to benefit from the growth potential of European equities while at the same time protecting the invested capital at maturity and considering the adverse impact on sustainability factors. Only In this offer, Raiffeisen Private Banking attracted over 8 million euros, while in the first six months of this year, more than 200 Private Banking clients subscribed, in total, over 20 million euros in certificates issued by Raiffeisen Bank International.

Raiffeisen Leasing: +14%

Raiffeisen Leasing reports a 14% increase in its financing portfolio granted to clients in the first half of the year, compared to the end of 2024, as well as maintaining a good level of portfolio performance.
The main categories of financed assets were trucks used for domestic and international transport, passenger cars, and light commercial vehicles. „Green” assets, such as energy-efficient vehicles and equipment, registered increases, supported by the company’s sales strategy, which promotes sustainable financing solutions for projects and activities with a positive environmental impact.
The non-performing loan rate remained at a low level, highlighting the sustainability of the financing granted.

***

About Raiffeisen Bank Romania

Raiffeisen Bank, a leading universal bank with solid capitalization and liquidity, operates in the Romanian banking market and serves about 2.3 million retail and corporate customers.

Raiffeisen Bank has been supporting the Romanian economy for more than 25 years, offering products and financial services tailored to the needs of its customers. With responsibility as a guiding principle, we contribute to the development of society by financing the real and sustainable economy. At the same time, we are involved in the community by supporting 5 pillars of development: education, urban ecology, sports as a healthy lifestyle, innovation, arts, and culture. www.raiffeisen.ro

Note: All the financial figures above are in accordance with International Financial Reporting Standards (IFRS) and RBI Group’s Management Information Systems (MIS) reporting standards.