- 7,8 milioane de români, clienți ai șapte bănci, pot face transferuri instant și gratuit între ei, în baza numărului de telefon, indiferent de banca la care sunt clienți.
- ING Bank România introduce de azi un proces nou, mai intuitiv, de plată prin RoPay Alias din Home’Bank. 1.4 milioane de clienți ING (dintre cei 1.9 milioane în total) sunt deja înrolați în RoPay Alias, reprezentând 18% din piață.
- Cu fiecare nouă bancă înrolată în sistemul RoPay, numărul de 7,8 milioane de clienți va crește.
RoPay Alias, serviciu integrat în schema națională RoPay și care permite transferuri instant și gratuite între persoane fizice folosind doar numărul de telefon, a ajuns la peste 7,8 milioane de utilizatori în România – adică aproape jumătate din populația bancarizată. Clienții a șapte bănci pot beneficia de aceste transferuri: ING Bank, Salt, CEC, Libra Bank, BCR, Banca Transilvania și Raiffeisen Bank. ING contribuie semnificativ la această cifră, cu 1,4 milioane de clienți deja înrolați în sistem, din totalul de 1,9 milioane de clienți ai băncii.
RoPay Alias transformă modul în care românii trimit și primesc bani. În locul codurilor IBAN greu de reținut, utilizatorii pot face transferuri direct din aplicația de mobile banking, folosind doar numărul de telefon al destinatarului. Banca acestuia trebuie să fi aderat deja la sistemul RoPay, astfel încât sistemul să identifice automat contul asociat și să direcționeze plata în siguranță.
Clienții ING pot de astăzi să „dea pe RoPay” și mai simplu, cu un nou proces mai intuitiv, din Home’Bank. Prin același proces de „Plată către un prieten” cu care clienții sunt familiarizați deja, ei pot selecta acum numărul de telefon al prietenului, după care le apare inclusiv opțiunea de plată prin RoPay. Câmpurile se completează automat, iar clientul nu trebuie decât să introducă suma. Clienții ING pot trimite bani instant și gratuit către alți utilizatori RoPay – indiferent dacă aceștia sunt la ING sau la alte bănci participante.
Credem foarte mult că „Dă-mi pe RoPay” va deveni noul standard în transferurile dintre indivizi. Asistăm la o transformare reală a modului în care sunt percepute și realizate transferurile între persoane fizice – un pas important spre un ecosistem bancar mai conectat, mai sigur și mai intuitiv. Clienții nu trebuie să simtă că banca lor este o insulă, ci că, dimpotrivă, le facilitează accesul în siguranță la plăți instant și gratuite, că îi ajută în viața lor financiară și în interacțiunile reale cu oamenii din jurul lor, fără granițe bancare. Un gest mic, precum o iconită, este genul de experiență care construiește încredere și adopție” a spus Roxana Petria, Tribe Lead Daily Products.

Un nou standard de siguranță în plățile digitale
”RoPay Alias este un serviciu dezvoltat la nivel național, în parteneriat cu băncile din România, și respectă cele mai înalte standarde de securitate. Totuși, există anumite temeri legate de fraudă, care determină o parte dintre utilizatori să se retragă din sistem. În acest context vrem să subliniem că atât timp cât transferurile se realizează din aplicația de mobile banking, fie că vorbim de RoPay Alias sau RoPay QR (scanare cod QR), filtrele de siguranță sunt aplícate.” – declară Ionuț Chiriac, Customer Journey Expert, divizia de Payments.
”Numărul de telefon asociat contului bancar funcționează similar unui IBAN – este un identificator care permite patru tipuri de operațiuni: primirea și trimiterea de bani, și primirea și trimiterea de cereri de plată, care trebuie aprobate explicit de către utilizator. Fondurile nu pot fi accesate sau retrase prin acest serviciu fără autorizarea de către titular, iar datele sunt păstrate într-o bază de date comună, securizată, accesibilă exclusiv instituțiilor financiare participante.” – declară Răzvan Faer, Chief Strategy TRANSFOND.
Tranzacțiile se desfășoară în cadrul aplicațiilor de mobile banking, cu criptare completă și autentificare biometrică sau prin parole dinamice, ceea ce asigură un nivel ridicat de protecție a datelor personale și bancare.
Despre ING Bank România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Despre TRANSFOND
TRANSFOND, administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată a plăților interbancare de retail, este principalul partener al comunității financiar-bancare din România în domeniul plăților interne și transfrontaliere, atât în lei, cât și în euro, exploatând la maximum infrastructura şi know-how-ul de care dispune. Acționariatul este format din Banca Națională a României și 18 bănci comerciale active pe piața locală. Compania a dezvoltat soluții de referință pentru piața financiară și pentru utilizatorii finali, precum RoPay, Plăți Instant, Serviciul Afișare Nume Beneficiar (SANB). Pentru mai multe informații: www.transfond.ro, www.ropay.ro, www.platiinstant.ro.