- Campania se desfășoară la nivel național în cabinetele medicale partenere și prin intermediul Caravanei “Zilele Protecției Solare”, cu ajutorul medicilor implicați voluntar, în perioada 5 mai – 31 august 2025.
- Cu ocazia ediției aniversare, Ana Bogdan – jucătoare profesionistă de tenis, s-a alăturat campaniei în calitate de ambasador.
- În cei 15 ani de când La Roche-Posay organizează campania “Zilele Protecției Solare”, românii au beneficiat de 65.510 consultații gratuite. Din 2022 până în prezent, peste 300 de cazuri de melanom au fost identificate, iar numărul leziunilor suspecte identificate în aceeași perioadă este de peste 500.
București, 6 iunie 2025 – L’Oréal România, prin brandul său La Roche-Posay, își continuă misiunea de a proteja sănătatea pielii și de a promova îngrijirea responsabilă la soare, prin lansarea celei de-a 15-a ediții a campaniei naționale „Zilele Protecției Solare”. Această inițiativă a La Roche-Posay se aliniază perfect cu angajamentul global L’Oréal de a oferi soluții inovatoare pentru sănătate și bunăstare, adresându-se unei nevoi esențiale – prevenția cancerului de piele, una dintre cele mai frecvente forme de cancer la nivel mondial. Campania „Zilele Protecției Solare” oferă consultații dermatologice gratuite în toată țara, facilitând accesul publicului la informații vitale despre protecția solară și depistarea timpurie a melanomului.
Pentru ediția de anul acesta, La Roche-Posay își propune să implice aproximativ 400 de medici dermatologi și rezidenți voluntari și să ofere peste 15.000 de consultații gratuite. Românii pot beneficia de consultații gratuite atât în cabinetele medicilor dermatologi ce se alătură voluntar an de an campaniei, cât și prin intermediul caravanei Zilele Protecției Solare, ce va ajunge, în premieră, în Brașov, Craiova și Pitești.
Importanța campaniei Zilele Protecției Solare este dată de numărul mare de leziuni suspecte depistate în cadrul consultațiilor gratuite. În cadrul ediției din anul 2024 au fost realizate 13.063 consultații gratuite atât în cabinetele medicale partenere, cât și prin intermediul Caravanei desfășurate la nivel național. Aproximativ 380 de medici dermatologi și rezidenți s-au implicat voluntar în campanie, cu ajutorul cărora au fost identificate 151 de cazuri de melanom și 3513 leziuni suspecte.[1]
În 2025, Caravana Zilele Protecției solare va poposi săptămânal în aproximativ 10 locații din București, precum București Mall, Plaza România, Farmacia Tei Dristor sau Farmacia Tei Barbu Văcărescu. Nu este necesară programarea pentru consultațiile realizate în cadrul caravanei, iar lista completă a locațiilor în care va ajunge Caravana Zilele Protecției Solare va fi actualizată constant și este disponibilă pe site-ul dedicat campaniei (https://www.laroche-posay.ro/event/programari-gratitute-la-medicul-dermatolog).
Persoanele interesate să beneficieze de consultații gratuite în cabinetele medicilor dermatologi voluntari în cadrul campaniei pot consulta lista cu toți medicii parteneri afișată pe site, unde vor găsi datele de contact ale acestora. După identificarea opțiunii potrivite, doritorii sunt invitați să programeze o consultație contactând direct medicul dermatolog.
“Ca sportivă de performanță, petrec ore în șir expusă la soare. Știu din proprie experiență cât de importantă este protejarea pielii și că soarele poate fi un adversar puternic. De aceea, am ales să mă alătur campaniei „Zilele Protecției Solare” și vă încurajez pe toți să vă verificați alunițele și să folosiți protecție solară zilnic.”, a declarat Ana Bogdan, Jucătoare Profesionistă de Tenis.
“Suntem mândri că în 2025 marcăm cel de al cincisprezecelea an al angajamentului nostru față de prevenția cancerului de piele în România prin intermediul Campaniei Zilele Protecției Solare. De-a lungul acestor ani, La Roche-Posay s-a dedicat educării publicului român cu privire la importanța utilizării protecției solare zilnice, indiferent de anotimp, având alături în campania națională medici dermatologi implicați voluntar. Ne dorim ca prin intermediul Campaniei Zilele Protecției Solare să ajungem la cât mai mulți oameni și să le oferim acces la informații esențiale despre prevenția cancerului de piele și îngrijirea pielii expuse la soare.
Acest moment aniversar reprezintă o oportunitate de a reîntări misiunea noastră. De 50 de ani ducem dermatologia mai departe, alături de comunitatea medicală formată din peste 100.000 de medici dermatologi care recomandă brandul La Roche-Posay la nivel global. Împreună, ne dorim să deschidem noi drumuri pentru a fi în serviciul oamenilor. De la nou-născuți la pacienți cu cancer, de la protecția împotriva radiațiilor UV la repararea pielii fragilizate, suntem aici pentru a crea soluții dermatologice care schimbă vieți.”, a declarat Irina Juncu, Marketing Manager La Roche-Posay & CeraVe.
Cancerul de piele – unul dintre cele mai comune cancere diagnosticate la nivel global
Conform Organizației Mondiale a Sănătății, unul din trei cazuri este un cancer de piele, estimând că anual sunt diagnosticate între 2 și 3 milioane de cazuri non-melanom la nivel mondial.[2] Melanomul poate afecta persoanele de orice vârstă, origine, sex sau culoare a pielii. Totuși, persoanele cu un fototip deschis, cu vârsta de peste 50 de ani și în special bărbații, au un risc mai crescut. Expunerea la radiațiile de tip UV (din surse naturale sau artificiale) este un factor declanșator pentru dezvoltarea melanoamelor.
- 90% din cancerul de piele este legat în mod direct de expunerea la soare;
- 50% nu cred că protecția solară protejează împotriva cancerului de piele;
- 99% dintre cazurile de melanom sunt vindecabile, dacă sunt descoperite la timp[3]
- 1.5 milioane de cazuri noi de cancer de piele la nivel global în 2020.
În România, deși nu avem suficiente date centralizate cu privire la diagnosticarea cancerului de piele de tip melanom, știm că pentru anul 2022, incidența cazurilor de melanom a fost estimată la 7,9 cazuri pe 100.000 locuitori[4].
La Roche-Posay îndeamnă publicul să prevină apariția cancerului de piele prin protecție solară adecvată
- Verificarea alunițelor
Este indicată vizita anuală la medicul dermatolog pentru verificarea alunițelor. Mai multe detalii despre programarea la o consultație gratuită găsiți accesând Programari gratuite la medicul dermatolog | La Roche-Posay.
Până la momentul consultației, publicul poate folosi o metodă de verificare dezvoltată de medicii dermatologi, numită ABCDE:
- Alunița este asimetică?
- Are margini inegale?
- Există o schimbare de culoare?
- Este mai mare de dieametrul de 6mm?
- Există o evoluție în creștere?
- Protejarea pielii
Razele UVA sunt prezente pe parcursul întregului an. Acestea pătrund mai adânc în piele decât razele UVB. Este necesar să folosim protecție solară în fiecare zi cu factor de protecție cât mai ridicat, indiferent de vreme și anotimp.
- Expunere la soare în mod responsabil
Expunerea la soare trebuie limitată, chiar și atunci când folosim un produs de protecție solară, deoarece acesta nu ne oferă o protecție 100%. Ne putem proteja cu ajutorul pălăriei, ochelarilor de soare și a hainelor.
Medicii dermatologi recomandă puternic evitarea expunerii la soare în intervalul 10:00 – 14:00, când radiațiile UV ating apogeul intensității.
În cazul copiilor, este esențială evitarea expunerii directe sau indirecte la soare a bebelușilor de până la 6 luni, iar apoi utilizarea metodelor mecanice de protecție – hăinuțe care să acopere cât mai mult din suprafața pielii, pălării, ochelari de soare. De asemenea, este puternic recomandată evitarea expunerii la soare a copiilor cu vârsta de până la 3 ani, precum și folosirea unui produs de protecție solară special adaptat pielii lor.
Despre Zilele Protecției Solare
Lansată în 2011, campania Zilele Protecției Solare este un program de educare, prevenție și conștientizare a riscului de expunere neprotejată la soare și a apariției melanomului. În cadrul acestei campanii, brandul La Roche-Posay oferă consultații gratuite dermatologice, realizate de medici dermatologi și rezidenți implicați în mod voluntar.
Despre La Roche-Posay
Recomandat de peste 100.000 de dermatologi din întreaga lume, misiunea brandului La Roche-Posay este de a oferi o viață mai bună pielii sensibile. Brandul oferă o gamă unică de produse dezvoltate și adaptate pentru fiecare tip de piele: Toleriane pentru pielea sensibilă și alergică, Lipikar pentru pielea uscată, cu dermatită, fără un microbiom stabil, Effaclar pentru pielea cu tendință acneică, Cicaplast pentru pielea iritată, cu leziuni ce au nevoie de calmare și Anthelios, gamă de protecție solară nr. 1 în recomandarea medicilor dermatologi din România și pionier în ceea ce privește găsirea de noi soluții de protecție solară împotriva razelor UV, de mai bine de 25 de ani.
Despre L’Oréal România
L’Oréal Groupe România, parte a Grupului L’Oréal dedicat frumuseții de peste 115 ani, are o istorie de 27 de ani pe piața locală. Cu portofoliul său unic de peste 20 de branduri internaționale diverse și complementare, L’Oréal România este unul dintre liderii pieței locale de cosmetice, prezent în toate canalele de distribuție: mass market, magazine, farmacii și drogherii, saloane, travel retail și branded retail. Portofoliul Grupului L’Oréal în România cuprinde următoarele branduri: L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, NYX PMU, Mixa, Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Biotherm, Valentino, Prada, Kiehl’s, La Roche Posay, CeraVe, VICHY, L’Oréal Professionel, Kerastase, Redken, Matrix și Biolage.
Pentru mai multe informații:
Beatrice Cristea, Communication Director, MSL The Practice
beatrice.cristea@mslconsultants.ro
Urmărește-ne pe Facebook: L’Oréal Group (RO)
[1] IPSOS – L’Oréal Sun Protection Day Report
[2] Skin Cancer FAQ: World Health Organization
[3] Skin Cancer Facts & Statistics – The Skin Cancer Foundation