După ce a depășit pragul de 10 milioane de euro venituri, WENS Travel își propune să crească segmentele de incoming și business travel în 2025

CLUJ-NAPOCA, 10 martie 2025: WENS Travel, agenție de turism românească, fondată în 1997 la Cluj-Napoca de Mihaela Călușer, a încheiat anul 2024 cu venituri de 10 milioane de euro și țintește pentru 2025 o creștere de 10-12%,  generată în principal de  atragerea în România a turiștilor străini (incoming) și dezvoltarea segmentului de business travel.

„WENS are o filosofie de business care se bazează pe experiențe personalizate și de calitate pentru fiecare dintre clienții noștri. În 2025, ne propunem să aducem în România tot mai mulți turiști străini și să creștem turismul de incoming, un segment cu potențial imens dar insuficient valorificat până în acest moment. Există multe lacune în comunicarea noastră ca brand de țară, iar turismul de incoming este limitat de incapacitatea noastră de a vinde ceea ce este bun și autentic în România. Fie nu știm ce este autentic românesc, fie, dacă știm, nu avem încredere că poate atrage turiști iar aceste minusuri ne afectează potențialul de dezvoltare ca destinație turistică”, explică Mihaela Călușer, fondatoarea WENS Travel.

Antreprenoarea consideră că, în prezent, turismul de incoming este mai degrabă unul nișat, deoarece străinii care aleg România pentru vacanțe se încadrează în două categorii: persoane în vârstă, care caută destinații mai ieftine, și motocicliști, cicliști, cățărători, persoane care caută aventură.

România, fereastră de oportunitate pentru incoming

„În timpul pandemiei, am început să explorez mai mult România și am descoperit locuri deosebite, cu condiții de cazare foarte bune. Am observat o schimbare în mentalitatea proprietarilor de locații turistice, care au început să acorde o mai mare atenție calității serviciilor oferite. Acest lucru m-a inspirat să mă implic mai mult în dezvoltarea segmentului de incoming și să investesc direct. Am început cu o proprietate la Câmpia Turzii, o casă veche cu o livadă de 9.000 de metri pătrați  unde îmi propun să ofer experiențe autentic românești turiștilor străini care ajung în România”, explică Mihaela Călușer.

Potrivit fondatoarei WENS Travel, momentan, proprietatea de la Câmpia Turzii funcționează în regim de centru de organizare de evenimente fiind potrivită pentru ședințe de management sau ateliere gastronomice. Planul de dezvoltare include construcția unui complex cu șapte căsuțe, pentru a oferi și servicii de cazare

„Având în vedere experiența noastră vastă pe segmentul turismului experiențial și de aventură, am gândit programe care să ofere experiențe de neuitat, dincolo de clasicele vizite la Palatul Parlamentului sau la Castelul lui Dracula, o masă tradițională cu slănină, sarmale și țuică. Avem programe care au la bază patrimoniul UNESCO, pentru că acesta este recunoscut la nivel mondial. Dar lucrăm și la programe în care să combinăm România cu Republica Moldova, de exemplu, sau cu alte țări din jur, care să se adreseze turiștilor din zone mai îndepărtate, Australia, Coreea, Statele Unite ale Americii, care, dacă vin de foarte departe, vor o experiență mai mare decât țara noastră”, explică Mihaela Călușer.

Agenția va promova aceste programe la nivel internațional, prin participarea la târguri de profil, dar și prin intermediul agențiilor cu care colaborează pentru a atrage turiști străini interesați de destinațiile autentice din România.

Business travel și turism experiențial, tendințele anului 2025  

În 2025, WENS Travel își propune să-și extindă și mai mult serviciile de business travel, un segment care generează în prezent 70% din veniturile agenției. Deși piața de business travel din Cluj-Napoca este foarte competitivă, agenția își propune să se extindă la nivel național și să colaboreze mai mult cu companiile românești, pentru a reduce riscul dependenței de corporațiile internaționale care impun parteneri globali în gestionarea călătoriilor de afaceri.

„Intenționăm ca, pe partea de business travel, să ne îndreptăm mai mult spre investițiile românești. Am observat în ultimii ani această tendință în piața de business travel ca firmele mamă să impună filialelor să colaboreze cu anumiți parteneri, și nu doar pe partea de turism, iar acestea să fie nevoite să renunțe la partenerii locali, deși colaborarea a fost impecabilă”, spune Mihaela Călușer.

De asemenea, WENS Travel va continua să extindă în 2025 segmentul de turism experențial și de aventură, răspunzând cererii tot mai mari pentru destinații exotice precum Japonia, Vietnam, Cambodgia, Africa de Sud și Kenya.

„Am organizat primele grupuri personalizate în 2017, iar cererea pentru astfel de experiențe a crescut constant. Cea mai provocatoare experiență a fost anul trecut când am fost în Vietnam cu 75 de persoane. Inițial, am pornit cu 15 persoane, iar la final am avut 75, împărțiți în trei grupuri. De fapt, fiecare grup a avut o variantă diferită de program, Vietnam a fost nucleul, toți l-au vizitat, dar unele persoane au fost și în Laos, și în Cambodgia”, spune fondatoarea WENS Travel.

În acest an, majoritatea grupurilor personalizate vor fi organizate la cererea clienților, care sunt foarte interesați de călătorii unice, adaptate preferințelor individuale. Cei mai mulți participanți la acest tip de circuite sunt persoane cu vârsta peste 50 de ani, pasionate de descoperirea unor destinații noi și care alocă un buget special pentru călătorii. În plus, perioada pandemiei i-a determinat să-și reevalueze prioritățile și să transforme în realitate experiențele pe care și le-au dorit de mult timp.

„Imediat după pandemie, am avut o cerere foarte mare. Oamenii voiau să călătorească foarte mult în locuri inedite. Dacă propunea cineva o destinație, găseam repede participanți. În ultima vreme, am observat că oamenii au devenit mai selectivi în ceea ce privește destinația. Sunt mai atenți la dorințele lor”, spune fondatoarea WENS Travel.

În 2024, serviciile B2B au reprezentat 70% din cifra de afaceri a agenției, iar cele B2C, 30%. WENS Travel este cunoscută pe piața din România pentru abordarea personalizată a fiecărui client și a fiecărui proiect. Orientată inițial pe vânzarea biletelor de avion, compania și-a dezvoltat rapid portofoliul de servicii de la organizare de evenimente corporate până la pachete turistice menite să transforme călătoriile în experiențe memorabile. În prezent, WENS Travel are 26 de angajați și un portofoliu impresionant: peste 195.000 de itinerarii, 11.500 de călătorii de afaceri și 29.000 de clienți mulțumiți.

Despre WENS Travel

Fondată în 1997 la Cluj-Napoca de Mihaela Călușer, WENS Travel este o agenție de turism recunoscută pentru abordarea personalizată a fiecărui client. Inițial specializată în vânzarea biletelor de avion, compania s-a extins rapid, oferind organizare de evenimente corporate și pachete turistice menite să transforme călătoriile în experiențe memorabile. Certificarea IATA obținută în 2000 a consolidat reputația agenției ca una dintre cele mai de încredere din România. Agenția oferă o gamă variată de servicii, de la vacanțe personalizate, sejururi standard și călătorii de grup, până la pachete exotice și city break-uri, inclusiv cu plecare din Cluj-Napoca. Specializată și în vacanțe tematice și de familie, WENS Travel se asigură că fiecare călătorie este unică și adaptată dorințelor fiecărui client.

https://wenstravel.ro/